The Sims 3 til PC

Anmeldelser af nye og gamle spil. Alle brugere er velkomne til at skive anmeldelser.

Redaktører: Munk, KGC, Black_Angel

The Sims 3 til PC

Indlægaf Elk skrevet man maj 31, 2010 10:27

D. 5 juni år 2009 blev det længe ventede The Sims 3 frigivet i Europa. Som en sand fan, rendte jeg i byen selvsamme dag og brugte hele min løn på en collectors edition af dette så længe ventede spil.
Spillet er både en fremgag og en tilbage gang. Herunder vil jeg skrive lidt om spillet, de nye faktorer og selvfølgelig det, der ikke er så tilfredsstillende.

Som mange fans ønskede, troede og håbede at der ville komme en online del. Men det blev det ikke til i denne omgang. Det eneste online der er, er exchangen som på sin vis er indarbejdet flot og funktionelt i startprogrammet.

Grafik
Grafikken i det nye spil er også kraftigt forbedret! Alting ser mere realistisk ud, fx. den måde skyggerne bliver længere som dagen går, den måde bladene vipper i vinden og vandet. Ens simmere ser også mere realstiske ud, hvilket dog har været et stort emne til debat. Mange har ment at de nye simmere er grimme (heriblandt jeg selv), men dette er nok mere fordi de simpelthen bare ser anderledes ud, og ingen grund til at dumpe spillet.

Design features
"Endelig" at kunne vælge den præcise hudfarve, vægt og muskulatur, stemme og størrelse og form på flyveørene har gjort mange fans lykelige. Det nye create-a-sim fungerer rigtig godt, og man kan komme til at bruge rigtig, rigtig lang tid på at lave ÉN simmer, hvilket også kan være trættende.
Helt uoverskueligt bliver det da først, når man endelig har tjent penge til det store hus, og pludselig skal sidde og vælge design til hver enkel lille møbel fordi at "alting jo skal matche". Det tager lang, lang, lang tid at få designet sig hvert enkelt rum igennem! Det nye design værktøj fungerer dog fantastisk, hvis man ellers har tid til at bladre sig igennem et utal af designs og vælge farver, kan man få skabt lige præcis det miljø man ønsker!

Tøj, hår og møbler
Tøj kan man ligesom med alt andet, designe både mønstre og farver. Det tager tid, men ikke ligeså lang tid som med møbler. Værktøjet fungerer supergodt og man føler sig virkelig frigjort i forhold til de andre sims spil hvor det var meget fastlåst hvad man kunne have på af tøj - og jeg takker Gud og internettet for downloadet materiale!
Håret har ligesom alt andet ændret sig med spillet. Frisurene er til gengæld kedelige, og det undrer en at hvis kunstnere der sidder i deres fritid kan lave så flot hår hvorfor at sims-spil udviklerene så slet ikke prøver? Den nyeste fede feature ang. håret er at man har en meget større farve diversitet. Du kan vælge highlights, spidsfarve, rodfarve og selvfølgelig bare den dækkende farve.
Når det kommer til møbler har EA virkelig været nærige! De uploader massevis af møbler på deres SimShop hvor det selvfølgelig koster penge, hvad sker der for det? I sims 3 standard spillet er der omtrent samme antal forskellige stol-designs end jeg kan tælle på to hænder. Det er for svagt EA!

Åbent nabolag
Noget der bare emmer af succes er det åbne nabolag! Ikke flere loadingskærme, ikke mere ringe efter en taxa, ikke mere noget som helst af det! Jeg kan følge min simmer direkte fra hjem, ind i bilen, ud på vejene, ind på arbejdspladsen, og så hen på cafeteriaet efter en lille bid mad - HELT UDEN AT RAMME EN LOADING SKÆRM! Nej hvor er det lækkert! Jeg har næsten ikke noget dårligt at sige om denne funktion, meeeeeeeen. Hvis man har en familie på en 3 - 4 stykker kan det være svært at "nyde" denne åbne funktion, for da man samtidig skal flirte med ham den søde på biblioteket skal man også fodre lille Ole derhjemme, og sende moster Ulla på toilettet. Det er lidt anstrengende og det stjæler lidt fokus.

Personlighed
Sims er i høj grad som at lege med et dukkehus. Hvis du spiller en ond mand , lægger du en dyb mandestemme på, hvis du spiller en uskyldig pige laver du en lille lys stemme. Den onde man tramper måske meget, og sådan er der nogle adfærdsmæssige finesser når man leger med et dukkehus. Det er ingen lunde anderledes i det nye Sims 3! Noget ingen udvidelsespakke nogensinde kan slå, må være det nye personligheds træk der er programmeret i spillet. Din simmer kan være kleptoman, det betyder helt bogstavelig talt at din simmer går og stjæler ting hist og her som man får ind i sin inventar liste, og man kan enten vælge at beholde tingen, sælge den eller give den tilbage og sige "undskyld". Hvis man er en godhjertet og venlig simmer kan man donere penge til forskellige organisationer som fx. demonstranter uden noget at demonstrere for eller andre sjove organisationer. Der er masser af persolighedstræk at lege med, og det er næste
ubeskriveligt hvor sjovt det kan være!

Spil
Meget af ens tid i The Sims 3 kan gå med at kunne komme TIL at nyde disse features! Arbejde arbejde arbejde, og inden man ser sig om skal man lige skynde sig at få nogle børn, som kan få nogle børn så at DE så kan nyde alt det hårde arbejde ens simmere har gjort. Det er ærlig talt ret trist. I Sims 3 er der gjort et arbejde ud af at ens simmere ikke hele tiden skal have deres behov fyldt, eksempelvis tissetrængen. Dette kan man virkelig mærke og det giver spillet mere kvalitet. En anden ny feature er de såkaldte "moodlets" eller, humørstumper. Hvis ens simmer har sovet dårligt får man en negativ humørstump for en bestem rum tid som påvirker ens simmer negativt. Man kan få en glad humørstump ved at børste tænder, en simmer der er godt til at kysse får en positiv humørstump ved et godt kys, man kan blive stresset eller presset på arbejdet, man kan få en positiv humørstump hvis ens simmer får et kompliment mm.

Opsamling
The Sims 3 er et nyt og sjovt spil. Hele idéen bag sims serien er, at man skal kunne starte midt inde i serien og stadig få det fulde udbytte af spillet, hvilket man i høj grad kan! Spillet fungerer flot og fint og det er sjovt at spille. Selvom det fungerer godt, er der stadig detaljer som for super-fansene kunne rettes op på så spillet virkelig kunne være fedt! Men for den gængse spiller vil det helt klart være en positiv og sjov oplevelse at lege med The Sims 3.

Andet
I Sims 3 kan man; bruge sit toilet som stol hvis man ingen stol har, spise jord, kigge ind af andres vinduer, finde uslebne juveler i nabolaget, fiske efter hajer, få de bøger man har skrevet på biblioteket, komme i fængsel, plante pengetræer, blive astronaut, gennemrode folks skraldespande, holde begravelser og meget andet, der får en til at trække på smilebåndet.
Trying to obtain someone, until that someone becomes yourself.
- No turning back.
Elk
Rookie gamer

Geografisk sted: Somewhere in the world

Tilbage til Anmeldelser af spil